bokens källförteckning
1 - Cafékedjan Ziferblat
3 - Förnuft och känsla går hand i hand
4 - Freestyle Decision Making – Ari Riabacke & Mona Riabacke, 2016
5 - Thinking, fast and slow – Kahneman, 2011
6 - Svenskarnas inställning till reklam (Sveriges Annonsörer och Novus 2012)
7 - Reklamundvikande i en digital brytningstid
8 - Nu lämnar vi den Gutenbergska parentesen
9 - Rocka sockorna
10 - Den inplastade purjolöken och följderna
11 - Bad customer service interactions more likely to be shared than good ones
12 - The One Number You Need to Grow
13 - Events as a Strategic Marketing Tool - D Gerritsen, R van Olderen - CABI Tourism Texts, May 2014
14 - Amazon funderar på att ta tunnelbanan till kunden
15 - E-handelns nya vinstlott: Provrum på posten
16 - Nu lanserar Mall of Scandinavia en ”click & services”-hörna
17 - Food & Friends trendspaning 2015
18 - Sitta är det nya röka, Anna Iwarsson 2014
19 - Urban Tribes
20 - For Happiness, Spend Money On Experiences
21 - My Driving Academy
22 - Varannan nyfödd väntas bli 104 år, Svenska Dagbladet 2012
23 - Är det verkligen sant att ”vi arbetar mer än någonsin och mår dåligt”?
24 - Keinan & Kivetz, JCR 2011
25 - Nya Svenska väljare - Holmberg/Oscarsson, 2013
26 - Föreläsning på Guldnyckeln 2015
27 - Religiosity Highest in World's Poorest Nations, Gallup 2010
28 - Sverige ett av världens mest sekulariserade länder, Gallup 2009
29 - Stiftelsen för strategisk forskning: De nya jobben i automatiseringens tidevarv
30 - Chef och hög lön inte viktigast när unga får välja
31 - Interview with Pippa Evans and Sanderson Jones, founders of the Sunday Assembly, Reform 2013
32 - Skillnaden mellan strategi och teknik
33 - Carglass Norge
34 - Kundtillfredsställelse, utdrag ur Sverigestudien 2013
35 - Tommy Hilfiger Introduces Virtual Reality Headsets for Shoppers
36 - Skärpta miljökrav motor för utveckling
37 - Det ansvarsfulla företaget 2014, Svensk Handel
39 - Specialisterne
40 - Arbetsintegrerande sociala företag på frammarsch
41 - Ryanair boss says his airline must stop upsetting people
42 - Ryanair profits soar 66% as charm offensive reaps rewards
44 - Kan vi så tale ordentligt?!
45 - Hela Sverige som virtuell och spelbar värld för Minecraft
46 - Klar til nyt job? Sådan rykker du videre
47 - Worldwide, 13% of Employees Are Engaged at Work, Gallup 2011-2012
48 - Varannan svensk jobbar gratis
49 - Taxi vs Uber - hur traditionella bolag förgör sig själva genom att rata innovation
50 - Hans Brinker Budget Hotel
51 - Kaospilot
52 - Svartklubben
54 - Suspended Coffee
55 - ABBA The Museum
56 - Dutch students can live in nursing homes rent-free (as long as they keep the residents company)
57 - Kopi Luwak
58 - French cafe charges rude customers more
59 - Legoland Ice Pilots School
60 - Hundested Sandskulptur Festival
62 - Grannys Finest
63 - Schorembarbier
64 - Spotifys oväntade svar till Cassandra hyllas på nätet
65 - FC St. Pauli
66 - Dove Campaign for Real Beauty
67 - Kiruna IF kommer att bli Sveriges första hbt-certifierade idrottsförening
68 - Konfirmeringsbias
69 - The basic, memorable and transforming experience – Experience model by Gool & van Wijngaarden, 2005
70 - The Interactive experience model by Falk and Dierking, The Museum Experience 1992
71 - The Experience satisfaction model – Goossens och Mazursky, 1992
72 - The Model of compelling experiences – The Doblin Group, 2007
73 - The Experience realms model - Pine & Gilmore, The experience economy 1999
74 - Adapterat från Imagine your Event - Imagineering for the event industry – Moniek Hover Ph.D, 2008 (avser begreppen Tematisering, Storytelling, Sensorisk stimulering, Lek och spel) - Adapterat från Imagineering – Het creëren van belevingswerelden – Diane Nijs & Frank Peters, 2002 (avser Animering)
75 - Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being – Ryan, R. M., & Deci, E. L., 2000
76 - Thinking, fast and slow – Kahneman, D. 2011
77 - Making Meaning: How Successful Businesses Deliver Meaningful Customer Experiences – Shedroff, Diller, Rhea – 2008
78 - Blue Ocean Strategy - how to create uncontested market space and make the competition irrelevant - W. Chan Kim och Renee Mauborgne, 2005